تعداد بازدید: 2338

توصیه به دیگران 2

شنبه 17 تير 1391-0:54

فریدون کنار ، "گرینویچ" ایران

ساعت فریدون کنار دقیق ترین ساعت کشور است/بر اساس محاسبات، نقطه مرکزی طول شرقی- غربی ایران دقیقا ابتدا از کنار میدان ماهی در فریدون کنار می گذرد. بنابراین تمامی نقاطی که نصف النهار 30/52 درجه از آن می گذرد ، ساعت زمانی آنها به واقعیت نزدیک تر است و ساعت فریدون کنار نیز جزء این ساعت هاست.


مازندنومه،عظیم غلامی: ساعت زمانی کشورها بر حسب درجات نصف النهاری نسبت به نصف النهار مبدا (نصف النها گرینویچ که از روستایی به نام گرینویچ درکشور انگلستان می گذرد) محاسبه می شود.

با اینکه نصف النهارات متعددی از نقشه یک کشور عبور می کند،معمولا برای داشتن ساعت علمی و واحد ، نصف النهار مرکزی در کشور خود را معیار تعیین ساعت رسمی خود قرار می دهند.

جغرافی دانان و کارشناسان ایرانی هم نقطه مرکزی طول شرقی- غربی ایران را محاسبه کرده تا بر اساس آن ساعت رسمی کشور را تعیین کنند.

بر اساس محاسبات،نقطه مذکور دقیقا ابتدا از کنار میدان ماهی در فریدون کنار می گذرد. بنابراین تمامی نقاطی که نصف النهار 30/52 درجه از آن می گذرد ، ساعت زمانی آنها به واقعیت نزدیک تر است و ساعت فریدون کنار نیز جزء این ساعت هاست .

وقتی به خطوط قرمز دو طرف نقشه ایران (ابتدای شرقی و ابتدای غربی) و شماره هایی که ابتدای این دو خط درج شده بیشترتوجه کنید می بینید که ایران بین درجات 44 تا 62 قرار گرفته است.

 نقطه سفید کشیده شده در وسط نقشه ، همان مرکزی ترین نقطه در طول شرقی-غربی است و دقیقا شمالی ترین شهری که این خط از آن عبورمی کند شهر ساحلی فریدون کنار است.

جغرافیای فریدون کنار در نقشه شهر بندری فریدون کنار به عنوان مرکز شهرستان فریدون کنار در موقعیت 36 درجه و 43 دقیقه عرض شمالی و 52 درجه و 39 دقیقه طول شرقی واقع شده است.

 این شهر از سمت شمال به دریای مازندران، از سمت شرق به شهرستان بابلسر، از جنوب به شهرستان آمل و از غرب به شهرستان محمود آباد محدود می شود.

 فریدون کنار در بخش مرکزی مازندران و بر روی جلگه پست و ساحلی جنوب دریای کاسپین قرار گرفته است.

این شهرستان به واسطه استقرار در شاهراه شرق به غرب  استان مازندران و واقع شدن در یکی از بهترین نقاط ساحلی دریای مازندران و همچنین به دلیل فاصله نزدیک با شهر بابلسر، محمود آباد ، بابل ، آمل و ساری و تهران موقعیت مناسب جغرافیایی برای توسعه دارد.

بندرخصوصی این شهرستان ساحلی هم نزدیک ترین بندر به تهران است.(45 کیلومتر از بندر نوشهر به تهران نزدیک تر است)


  • سه شنبه 20 تير 1391-0:0

    هر ضربه اي كه تو اين مدت به فريدونكناریها وارد شد فقط بخاطر حضور چند مدیر بسیار ظعیف آملي میباشد در ضمن 20درصد مدیران این شهر آملی و از همشهریان آقای فرماندارو فقط18 در بابلی هستند همچنین 11درصد فریدونکناری می باشند

    • دوشنبه 19 تير 1391-0:0

      فريدونكار هر ضربه اي كه تو اين مدت خورد فقط بخاطر حضور بابلي ها هست

      • دکتر رضا شاکری از بابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
        دوشنبه 19 تير 1391-0:0

        اولین مطلب علمی و دقیق در باره ساعت ایران
        عالی و آموزنده بود. انشاالله همه ما نگاه دقیقی مثل شما داشته باشیم

        • يکشنبه 18 تير 1391-0:0

          با سلام ممنون از نگاه دقیقتون انشا الله موفق باشید

          • يکشنبه 18 تير 1391-0:0

            عالی بود آقا عظیم، خیلی اطلاعات نصیبم شد که تاحالا نمی دونستم.


            ©2013 APG.ir